Terug naar overzicht

15-inch MacBook Pro Batterij Terugroep-Programma

iMember
vrijdag 21 juni 2019
Door iMember
Apple heeft vastgesteld dat, in een aantal gevallen van oudere generatie 15-inch MacBook Pro modellen, de batterij oververhit kan raken en daarmee een brandveiligheidsrisico kan vormen. MacBook Pro's met dit probleem zijn hoofdzakelijk verkocht tussen september 2015 en februari 2017. Alleen MacBook Pro's met een bepaald serienummer komen in aanmerking voor dit terugroep-programma waarbij de batterij kosteloos vervangen wordt.
MacBook Pro

Komt mijn MacBook Pro in aanmerking?

Controleer eerst welke 15-inch MacBook Pro je hebt. Kies 'Over deze Mac' in het Apple-menu () in de linkerbovenhoek van het scherm. Kijk of jouw model het volgende is: MacBook Pro (Retina, 15-inch, Mid 2015). Als je dit model hebt, controleer dan het serienummer van de computer via onderstaande link of deze in aanmerking komt voor dit serviceprogramma.

Controleer serienummer

Reservekopie

Let op dat je altijd eerst een reservekopie van je MacBook Pro hebt gemaakt, vóórdat je de MacBook Pro inlevert bij Amac. Hiermee voorkom je ongewenst dataverlies en/of vertraging in het serviceproces.

Hoe maak ik een reservekopie?

Het serviceproces

Reparatie door Apple
Het inleveren van je reparatie is mogelijk via elk van de 50 Amac stores door heel Nederland en via één van de Apple Stores. Jouw 15-inch MacBook Pro wordt voorafgaand aan de reparatie onderzocht om te controleren of deze in aanmerking komt voor het terugroep-programma.

Voor dit serviceprogramma moet jouw MacBook Pro - na een controle door Amac - naar Apple worden opgestuurd voor reparatie. Bij Apple wordt de batterij van jouw MacBook Pro vervangen. Indien je aanvullende problemen wil hebben opgelost dan kan dit of door Apple of door Amac worden uitgevoerd. Dit dien je bij het aanbieden van je reparatie duidelijk aan te geven.

Doorlooptijd
De doorlooptijd voor deze reparatie die door Apple momenteel wordt gecommuniceerd is 2 tot 3 weken. Amac heeft geen invloed op de doorlooptijd bij Apple en kan hiervoor geen verantwoordelijkheid nemen.

Firmwarewachtwoord
Een eventueel Firmware wachtwoord dient te worden verwijderd voordat de reparatie in behandeling genomen kan worden. Ook dien je "Find my Mac" in iCloud uit te schakelen. Hier zijn helaas geen uitzonderingen op mogelijk.

Veiligheid

Hoewel Apple klanten adviseert de MacBook Pro per direct niet meer te gebruiken, is er geen extra risico om bovenstaande stappen uit te voeren.

Zijn er kosten verbonden aan het vervangen van de batterij?

Als jouw MacBook Pro in aanmerking komt, zijn er geen kosten aan verbonden aan de reparatie. Wanneer jouw 15-inch MacBook Pro op zo'n manier beschadigd is, dat Apple de batterij niet kan vervangen, moet deze schade eerst worden hersteld voordat Apple de batterij-reparatie kan uitvoeren. In bepaalde gevallen kunnen kosten in rekening worden gebracht voor de reparatie.

Voordelen van vervanging via Amac

  • Met 50 winkels altijd een gecertificeerd Apple servicepunt in de buurt. 
  • Tenminste drie maanden garantie op je reparatie. 
  • Ook elders aangeschafte MacBook Pro modellen kan je bij Amac laten repareren. 
  • Voor het inleveren bij Amac van je MacBook Pro hoef je geen afspraak te maken (let op: geen directe vervanging).

Waarom wordt mijn MacBook Pro niet hersteld terwijl ik erop wacht?

Apple heeft bepaald dat alle MacBook Pro modellen die binnen het terugroep-programma vallen, door Apple zelf gerepareerd moeten worden voor kosteloze vervanging van de batterij. Hierdoor moet Amac jouw MacBook Pro in alle gevallen binnen dit serviceprogramma naar Apple opsturen. Overige reparaties kan Amac wel zelf voor jou uitvoeren.

Zoek dichtsbijzijnde Amac Store

iMember
vrijdag 21 juni 2019
Door iMember