Steeds meer scholen gebruiken digitale apparaten in hun onderwijs. Bij de aanschaf daarvan wordt vaak gekeken naar de investering en hoe bekend de schoolleiding en leraren zelf met het device zijn. Helaas worden er dan soms bepaalde aannames gedaan die niet altijd juist zijn en die zelfs kunnen leiden tot een minder optimale keuze. Zeker rondom Apple-apparatuur doen relatief veel mythes de ronde in onderwijsland. Tijd om Frank IJdema, Manager Onderwijs bij Amac Pro, deze mythes te laten ontrafelen.
Lees meerAmac Pro Blog
We hebben er lang op gewacht, maar Apple heeft weer een hele nieuwe serie aan producten gelanceerd. iPhone SE is hier en sneller dan ooit, iPad Air maakt een gigantische stap voorwaarts, de gehele iPhone 13-serie in een flitsende nieuwe kleur, een ontzettend krachtige nieuwe Mac en een bijpassend nieuw display met dezelfde chips als in iPhones en iPads. Per slot van rekening maakt ook HomePod eindelijk zijn Nederlandse debuut.
Nieuwsgierig geworden? In deze blog vertellen we je alles over de nieuwe producten en hoe jij ze het snelst op je bureau, in je huiskamer of in je broekzak krijgt.
Een van de belangrijkste zaken die je als start-up wilt realiseren is groei. Maar om te kunnen groeien, is het noodzakelijk om eerst te investeren in het opzetten van je onderneming. Als innovatief, vooruitstrevend bedrijf wil je werken met het beste van het beste. Zonder dat je dat klauwen met geld kost. Daar heeft Amac Pro dé oplossing voor bedacht.
Lees meerScholen bereiden kinderen voor op de toekomst en die toekomst kent heel veel digitalisering. Toch is de mate van technologie binnen scholen doorgaans laag. Het onderwijs ontkomt er dan ook niet aan om technologie een grotere rol binnen het curriculum te geven dan nu vaak het geval is, stelt Frank IJdema, trainer en consultant bij Amac Onderwijs.
Lees meerDe enige manier voor onderwijsinstellingen om te zorgen dat innovaties daadwerkelijk benut worden, is door het onderwijs zelf te innoveren. Onderwijsvernieuwing is een belangrijke drijfveer voor Sebastiaan Bliemert, directeur van de School voor ICT bij ROC Mondriaan, een mbo-school in Den Haag en Delft. “ICT staat niet meer op zichzelf, maar is verweven in vrijwel alle beroepsgroepen.”
Lees meerDe leervertragingen uit die eerste lockdowns lijken in sommige gevallen te zijn ingelopen, toch is het lastig om die conclusie daadwerkelijk hard te maken. Met behulp van het Nationaal Programma Onderwijs kunnen scholen interventies uitvoeren om de leervertraging terug te dringen. Digitale technologie kan hierbij een belangrijke rol spelen.
Lees meer