Hoe leidt u digitalisering binnen de zorg in goede banen?
De medewerker heeft behoefte aan degelijk materiaal, goede training en ondersteuning bij alle uitdagingen in het dagelijks gebruik van de digitale middelen. Om dit als organisatie te faciliteren, is het belangrijk om de gebruiker centraal te zetten. Wat past het beste bij de gebruiker?
Omdat de digitale kennis van gebruikers behoorlijk varieert, is het belangrijk om de gebruikers te trainen en te begeleiden in de digitale transitie.
Dit begint bij het juiste product voor de gebruiker. Aangezien er geen standaard gebruiker is, is het ook een uitdaging om te kiezen voor één product en daarmee alle gebruikers te bedienen. Voor de ene gebruiker is het juiste product een iPad, voor de ander een iPhone.
Omdat de digitale kennis van gebruikers behoorlijk varieert, is het belangrijk om de gebruikers te trainen en te begeleiden in de digitale transitie. Vooral het begeleiden van degene die wat minder digitale kennis hebben, is belangrijk. Onder begeleiding vallen, naast herhaal- of verdiepingstrainingen, ook een goede helpdesk waar de gebruikers met vragen of uitdagingen terecht kunnen. Uitdagingen kunnen variëren van gebruikersvragen tot storingen en defecten aan de digitale middelen.
Is uw organisatie ingericht om alle benodigde ondersteuning te bieden? Wat besteedt u uit en wat doet u zelf? Welke redenen heeft u om dingen wel of niet uit te besteden? Wilt u controle over security, niet afhankelijk zijn van openingstijden, en wellicht wilt u geld besparen of doorlooptijden inkorten.
Neem contact met ons op
Voor elke reden kan Amac uw organisatie bedienen. Heeft u graag hulp bij het volledige traject of enkele onderdelen, of heeft u vragen? Neem dan contact op met Amac Zorg via telefoonnummer 088 770 60 20 (lokaal tarief) of stuur een e-mail aan zakelijk@amac.nl